Dersin Adı | Yapımcılık |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 339 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeKritik vermeAnlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, film yapım sürecinde yapımcıların ele alması gereken görsel, dramatik, finansal, yasal, lojistik, yönetimsel ve teknik sorunları çözmeye yarayan bir dizi yöntem öğretmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu kurs, yaratıcı süreçte yapımcının liderliğine özel olarak odaklanarak uygulamalı bir genel bakış sağlamaya çalışır. Bu ders, öğrencilere film ve medya yapımında yapımcıların rollerini ve işlevlerini öğretir. Bu idari ve organizasyonel rol ve işlevlerin fonksiyonları, fikir geliştirme ve finansman ile başlar, medya çalışmasının planlanması ve üretilmesi ile devam eder ve post prodüksiyon ve pazarlama aşamalarını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Yapımcı, Yönetici Yapımcı, Yürütücü Yapımcı. Okuma: Bölüm 1 - 3, Producing for TV and New Media: A Real‐World Approach for Producers | Film getir, jenerik analizi |
3 | A’dan Z’ye Film Yapım Süreci. Okuma: Bölüm 1 - 4, So You Want to Be a Producer | odev 1: Proje için bir hikaye bulma |
4 | Senaryo bulmak: araştırmak, okumak. Okuma Bölüm 1- 3: The Complete Film Production Handbook | |
5 | Proje geliştirme, tretman yazma: Okuma Bölüm: Film Production Technique: Creating the Accomplished Image, Chapter 12. 273-293. | odev 2: Tretman yazma |
6 | Yaratıcı takım - ekip oluşturma, senarist, yönetmen, oyuncular | bireysel sunum 1: Tretmen |
7 | Pitching | bireysel sunum 2: Proje Pitching’i yapma |
8 | Ara Sınav (Yazılı Deneme Sınavı) | |
9 | Hukuk konuları, prodüksiyon planı | |
10 | Problem çözme, diplomasi, yürütücü yapımcının rolleri | odev 3: Sıfırdan bütçe oluşturma |
11 | Dağıtım - festivaller, pazar malzemesi oluşturma | |
12 | Pazarlama | Festivale giriş planı yapma ve film için pazarlama sunumu oluşturma |
13 | Prodüksiyon dosyası | |
14 | Final sunumu | bireysel sunum 3: |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Eve Light Honthaner, The Complete Film Production Handbook, Focal Press, 4th edition, 2010. ISBN: 978-0240811505
Bruce Mamer, Film Production Technique: Creating the Accomplished Image, 5th edition 2009.
Cathrine Kellison, Producing for TV and New Media: A Real‐World Approach for Producers, Focal Press, 2nd edition, 2009 ISBN: 978-024081897 Lawrence Turman. So You Want to Be a Producer. Crown; First Edition edition, 2005
Reed Martin. The Reel Truth: Everything You Didn't Know You Need to Know About Making an Independent Film Farrar, Straus and Giroux; 1st edition, 2009 John J. Lee Jr. The Producer's Business Handbook: The Roadmap for the Balanced Film Producer (American Film Market Presents) Routledge; 4th edition, 2017. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 45 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 45 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 1 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 12 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 12 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | |||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | X | ||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | X | ||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | |||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | |||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | |||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | |||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | |||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest